torsdag 9 mars 2017

Väder !!

Jag säger bara det... Väder !!

Herregud vad det är omväxlande väder nu 
Isande vindar emellanåt så man tror att Pingvinerna är på väg att hälsa på
Riktigt kallt med andra ord..
För att nästa dag vara plusgrader och smältande snö
Kallt igen och rena rama isgatorna att gå på
För att nästa dag bli snöoväder så man inte ser fötterna nere i snön
Skottande får man på köpet... Gymaktiviteter av bästa slag, heter det visst 

Nåväl, de 2 dm som föll sista dagarna..håller på att töa idag!!
Vi har förärats med regn idag också, nu uppehåll




Igår såg det ut så här hemma på gården..

Kom att tänka på en sak, angående bloggvänner 
Min bloggvän som brukar kommentera mina inlägg..
Hon föreslog några utav sina vänner som bloggvänner till mig.
TACK SNÄLLA för de tipsen !!
Kommer att kika in där så småningom..

Men vad jag kom att tänka på var det här..
Tidigare så har jag delat några bloggar med mitt FB-konto 

Vad hände då ??
Jo mina fb-vänner klickar sig in på blogglänken och läser min blogg 

Sedan svarar de på fb... Ett fåtal dock
Mer nyfikna att läsa..haha
Jag tror att folk är lite rädda för att skriva något i bloggar.

Eller så vet de inte hur de ska göra... Kan vara så också !!

Nåväl, delande på fb skiter jag i nu..

Har i alla fall varit lite effektiv idag
Kört en omgång kläder i tvättmaskinen och dessutom bäddat rent i sängarna !!

Nu ska jag ta lite lunch, sedan ut med vovven!!

Ha det bäst..




1 kommentar:

  1. Ja ut med vovven är alltid mysigt ,-))
    Vilket väder, håller med, den sämsta vintern i mitt liv.
    Det byts hela tiden, vår, vinter, slask, regn osv
    Inget vidare kul inte.
    Ja kika in hos mina VÄNNER, GLÖMDE "MEDMÄNSKLIGHET" TROR JAG DEN HETER ,-)
    Du har en så härlig blogg!
    Skönt med nybäddad säng ,-)
    Pingviner får gärna komma, det skulle lätta upp tillvaron, de är SÅ söta ,-))
    Dina FB vänner får lära sig att kommentera i din blogg!
    Eller skaffa egna bloggar, mycket roligare med blogg än FB ,-)
    Ha det jättefint KRAM från mig Primrose ,-)

    SvaraRadera