söndag 7 maj 2017

Sköna Maj...

Men HALLÅ, vart tog värmen vägen??
Kallt är det... 
En dag med kanonfint väder har det varit denna början på Maj månad..
Det var i förrgår, fredagen..
Blåser gör det dessutom så det är inget vidare ute.
Fryser även om solen skiner, vinterjacka är ett måste fortfarande

Länge sedan jag var här och skrev något..
Har inte haft orken, även om jag tjuvläst bloggar..
Knappt så jag orkat det heller, får jag erkänna..

Vardagliga pysslorna har jag haft tillräckligt utav.
Lite extra med att plantera om blommor, eller byta jord rättare sagt
Igår sådde jag lite frön faktiskt..
Västeråsgurka, paprika, persilja, dill, squash och busk och slingerkrasse..
Tidigare sådde jag tomatfrön som jag igår delade i egna muggar..
Gjorde faktiskt som så att jag sådde allt i vanliga plastmuggar.
Skrev förstås namn på lappar som jag tejpade fast på muggarna..
Annars skulle jag nog inte ha en aning om vad som kommer upp ur jorden...hihi

Tomatfröna tog jag från sådana där småplutt-tomater som man köper i affären för att äta..
Skar skivor och lag i jord som jag sedan täckte över med jord också..
Ja det fattar ni väl utan att jag behövde precisera detta...

Så just detta med tomatplantorna är extra spännande..
Har ingen aning om hur plantan kommer att se ut sedan..
Blir den avlång och hög eller kort och buskig..det är frågan!!
Körsbärstomat-plantor har vi köpt tidigare och den har då varit knubbig 
Vet faktiskt inte vad dessa små tomater kallades..
Men goda var de!!
Om något utav dessa frön gror och det blir något av det, 
så kanske det kan bli en bild så småningom...hihi

Detta är en bild som jag tog i förrgår..
Förövrigt den som ligger som bakgrund nu på bloggen :)
Inte mycket man ser av den, lite himmel och toppen på tallen
Men vad gör väl det..


Ha det bäst !!



1 kommentar:

  1. Blev en mycket vacker bakgrundsbild ,-)
    Plantera tomater på det viset ska jag försöka, bra med tips ,-)
    Fy så kallt det är.
    Du planterar mycket du, men det får räcka med tomater hinner inte med nåt tycker jag, fast det är hela tiden saker att göra.
    Hoppas på en varm sommar nu
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera