torsdag 1 juni 2017

Ett tag...

Ja nu har det gått ett tag sedan sist..
Långhelgen är slut sedan flera dagar
Den var avslappnande och skön, bara jag och vovven hemma
Gubben var på vift med bror sin
Ja egentligen var vi inte helt själva hela tiden..
Yngsta dotran med make och hundar var här lite då o då
Dotra skulle måla möbler som hon ställt i vårt garage, för målning
Lite enklare än att stå i liten lägenhet
Plus att deras hundar kan springa fritt utan koppel närhelst de vill
I helgen som var, då var det åtminstone varmt
Annat blev det när vardagen kom...
Kallt och blåsigt o regnigt
Regn ska vi vara glada åt som det är nu med dåligt grundvatten
Men det blir lite knepigt att rasta hundar som är kinkiga med väderleken
Vår egen vovve är inte lika kräsen, det kan regna hur det vill..
Men idag har det blåst så in i norden
Knappt det gått att stå still, man vinglar med i vinden..

Oavsett vädret så har jag tagit några bilder förstås..
En maskrosfylld åker, det lyser så härligt gult..


I denna skogsdunge ute på åkern brukar det i denna tid vara bebott utav Rådjur
Blir nog så i år också
Är så roligt att se de små killingarna när de börjar följa mamma för att äta..

Igår kväll planterade jag mina nya Jordgubbsplantor
De gamla var lite rassliga i år..
Vi har haft dessa i pallkragar tidigare
Men nu har vi köpt dessa "krukor"
Dessa kan man bygga på höjden hur man vill
Vi väljer att bara ha två på varandra, 
eftersom det blåser ganska kraftigt från åkern..
Man kan ju ha dom direkt på marken,,
Men har man tjuvaktiga hundar så får det bli på bord i stället
Smaka får dom ändå, men på våra villkor...hihi


3 plantor i varje del, 24 plantor sammanlagt
Men hur det går att övervintra får framtiden utvisa..

Gjorde en Rabarberkaka idag också..
Himla effektiv idag..haha  Det är jag inte van vid..
Jaja, jag får väl vila imorgon
Det blir nog bra, småhundarna kommer ett tag i morgon

Bild på kakan höll jag på att glömma...
Den måste jag ju skryta med..hahahaha


Blev lite brun i kanten men annars väldigt god..
Kardemumma och Rabarber blandat..
Receptet är taget från "Lindas Bakskola"
Finns på Internet..
Rabarberkaka med Kardemumma heter det..

Ska nog ta mig en bit och en kopp 👍

Ha det bäst !!

1 kommentar:

  1. Kakan ser jättegod ut ,-)
    Trots en blåsig dag åkte mamma och jag idag (cykel) ,-)
    Nu tyckte hon det var kul ,-)))
    Fint med maskrosor.
    Bra att dottern kan måla hos er, sen blir det ju roligt för dig också med besök ,-)
    Kallt är fy.
    Fint ser det ut med jordgubbsplantorna,-)
    Ha det fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera