torsdag 7 september 2017

Ruggigt...

Kallt och ruggigt har det blivit..
Idag var det så kallt så jag höll på att frysa sönder
Det var i alla fall så det kändes i kroppen..
Startade upp Pelletskaminen så huset fick värmas upp


Fler än jag som uppskattar värmen från kaminen 
 Roxy gillar att ligga bredvid..

Veckan startade med att småfisarna kom som vanligt efter semestern
Igår var det lite skönare på eftermiddagen
Då kunde till o med de små tycka det var skönt att vara ute 

Jord är skitgott, plus andra smaskiga saker...rötter t.ex

Matte, jag lovar att jag inte ätit jord

Här väntas det att dörren ska öppnas..

Måndagskvällen var det frissan som uppsöktes
Äntligen var det dags att klippa så mycket som möjligt,
utan att köra med maskinskalning förstås..
Jag gillar att ha håret kort..!!

Bilden togs med datorns kamera, därav grynigheten..
Så nu vet ni hur jag ser ut nu 

I övrigt har det väl inte hänt så mycket..
Tvättade några fönster igen, så nu är övervåningen klar
Kökets fönster på nedre våningen är också färdiga
Bara ett antal kvar, men det får vänta ett tag
Armarna vill ha lite vila först..

Ha det så gott !!


2 kommentarer:

  1. Snygg i håret är du ,-)
    Jag hattar på med saxen själv jag, fortfarande.
    Åh så skönt med värme inomhus, här får vi lita på värmen vi får ,-)
    Bor i lägenhet och kan inte reglera själv!
    Kul att kompisarna kommit tillbaka och härliga bilder, charmig bild på Roxy var det rätt namn!? ,-)
    Tvätta fönster har jag inte kommit mig för med att göra ännu, ångrar mig säkert när det blir ännu kallare, för kallt är det.
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack goa pastorn... :) :) :)
      Skulle aldrig tordas ta saxen själv, då blev det nog en olycka i skalpen..fniss! Ja huvaligen vad det kyler på en del dagar..
      Kram Yvonne :))

      Radera