torsdag 12 oktober 2017

Igår...

Gårdagen som var, Onsdag !!
Var en dag som jag hade mina tankar mest åt ett håll..
Mitt fyrbenta barnbarn Moltaz (Borderterrier)
Han skulle läggas på op-bord och kastreras
Lite oroligt med tanke på att han snart fyller 13 år, i november
Tyvärr var det ett ingrepp som Vet. rekommenderade..
Han har haft prostatabesvär ett längre tag, droppat blod..
Medicinerats förstås!!
Men när det bara kommer tillbaka och nya kurer sätts in, då är det inte roligt!
Ena pungkulan var förstorad sista tiden och det konstaterades att det var cancer :(
Tyvärr har han blivit av med nästan alla sina tänder under det sista året..
Borderterrier verkar ha det problemet
Nu vid op. så blev han av med sina sista två också..
Att äta har inte varit något problem innan, 
så jag misstänker att det kommer gå bra nu med!!
Bara att anpassa och blöta upp..

Lyckligtvis så gick op. bra!!

Älskade Moltaz
Hoppas du orkar bli kvar några år till.. 

Idag har jag gjort en ny Deoderant..
Tillsatte lite AloeVera den här gången..
Hittade ett blad som var tillräckligt tjockt för att kunna få ur lite gelé..

1 ½ dl som räcker flera månader..
Använder köpt deo också ibland, men jag gillar den egengjorda

Näe, nu säger jag hejdå för idag..
Ska gå o ta mig en 

2 kommentarer:

  1. AloeVera i deon verkar ju kanon, du kör väl med kokosoljan ,-)
    Ett tips jag spar i minnet!
    Moltaz hoppas jag kryar på sig och får flera år till ,-) Så fin bild på honom.
    Vår äldsta herre fyller 14 år på Lördag, har mått lite si o så, mest bra ,-) Hoppas han hänger med lite längre!
    Ha det fint
    KRAM från mig Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart är det Kokosolja jag använder "Kung Markatta" köper jag!Samma som jag tar en klick i morgongröten... :)) Oj, har eran äldsta hunnit bli så gammal redan. Tiden rinner iväg snabbt.. Ja, vi håller tummarna för några år till!!
      Kramis :))

      Radera