lördag 11 november 2017

Sorgens och minnenas tid...

En tung tid omkring mig nu..
Förra helgen var det ju dags att tända ljus för nära och kära som inte finns med oss idag
Gudskelov så gör ju de tända ljusen så att det lättar upp lite grann
För nog är det vackert med ljusen som sprider kärlek

Tände faktiskt några ljus hemma på gården
För hundarna i vår familj som fått somna in det sista året..
Både av ålder och sjukdom

Amigo 
Puma
Dixie
Vicky


Just idag är det också årsdagen för vår egen Vicky
Ett år sedan du fick gå över regnbågsbron och slippa dina plågor
Sorgen och saknaden var oerhört stor..
Är det ännu faktiskt...

Sov i frid i Regnbågslandet

3 kommentarer:

  1. Jag beklagar sorgen, fint att tända ljusen och fin är Vicky på bilden, tänk att Vicky fick somna in nästan på dagen året innan vår älskade Wilf skriver namnet bara på din blogg.
    Ja smärtan och sorgen är SÅ stor så jag undrar om jag någonsin blir glad igen.
    Jag kan inte sluta gråta.
    Visst kan man sörja ett djur otroligt mycket, många som inte förstår det har jag läst när jag nu tittar in hos andra som har förlorat ett älskat djur.
    STOR Varm Kram till dig och familj!
    Primrose

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!
      Tycker det är så sorgligt att läsa eller höra hur människor kan säga "det är ju bara en hund/katt" Det är ju en väldigt kär familjemedlem man mist.. Oerhört sorgligt, så sorgligt så det blir samma som man mist en människa!!
      Som du säger "Smärtan och sorgen är så stor" Tårarna vill aldrig upphöra..
      Jag gråter än idag när jag tänker tillbaka på Vicky :(
      Bilden på Vicky bara älskar jag! Har den tillomed som skärmbild på datorn :) Hon ligger på trimbordet (för 5 år sedan) och är nöjd med att borstandet äntligen är överstökat...
      Bamsekram till er i ER stora sorg. Ni har en tuff tid att ta er igenom <3

      Radera
  2. bamse kram från mig & vovvarna <3

    SvaraRadera